Fiala mění tvář. Nechal se vyfotit v bílé košili a připomíná vládní úspěchy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Koalice Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) spustila novou kampaň, která připomíná vládní úspěchy. Premiér a předseda ODS Petr Fiala se v ní voličům předvedl v novém světle a nechal se vyfotit v bílé košili. Jeho vzezření tak nápadně připomíná slavné billboardy Andreje Babiše z doby, kdy začínal v politice. V novém můžete na dvou stovkách billboardů po celém Česku potkat také předsedkyni TOP 09 Markétu Pekarovou Adamovou a předsedu lidovců Mariana Jurečku.
Kampaní s heslem „Děláme, co je třeba“ chce vládní koalice Spolu upozornit na dosavadní úspěchy a naplňování programového prohlášení. Předsedové stran jejím prostřednictvím sdělují, že vláda zbavila Česko závislosti na Rusku, snížila rozpočtový deficit či otevře 207 kilometrů nových dálnic.
„Systematicky pracujeme na tom, abychom opravili dlouhodobě špatné hospodaření země po předchozích vládách a zároveň dostatečně investovali do budoucí prosperity. Za našeho vládnutí jsme snížili deficit státního rozpočtu o 180 miliard korun,“ připojil k novém fotografii Petr Fiala na síti X.
Systematicky pracujeme na tom, abychom opravili dlouhodobě špatné hospodaření země po předchozích vládách a zároveň dostatečně investovali do budoucí prosperity. Za našeho vládnutí jsme snížili deficit státního rozpočtu o 180 miliard korun. 👍🏻
— Petr Fiala (@P_Fiala) November 4, 2024
Spolu děláme, co je třeba. pic.twitter.com/jUFjZfdNZg
Reakce od opozice pak přišla prakticky okamžitě. „Ať počítám jak počítám, tak jste zdědili schválený schodek 376,6 mld. Kč a příští rok budete odevzdávat 241 mld. Kč. Takže jste deficit nesnížili o 180 mld. Kč, ale o sotva 136 mld. Kč. A když k tomu připočteme mimorozpočtovou půjčku, kterou jste si schodek vylepšili o 18 mld. Kč, nedali jste ani 30 mld. Kč za rok. A to jste ještě loni blouznil něco o sto miliardách ročně. Budíček, prosím,“ reagovala bývalá ministryně financí Alena Schillerová (ANO).
Bývalý předseda sněmovny Radek Vondráček (ANO) prý málem boural. „Když jsem si přečetl u Barrandovského mostu, že tato vláda snížila deficit o 180 mld. a u toho usměvavého premiéra, mimoděk jsem se nevěřícně zakoukal a vybočil z pruhu. Museli na mě zatroubit, abych se probral. Nebezpečná věc,“ napsal pod Fialův příspěvek opoziční poslanec.
Na nových billboardech se dále objevují také hesla jako „Zbavili jsme Česko závislosti na Rusku“ nebo „Vrátili jsme Česku respekt v zahraničí“. Kampaň potrvá do prosince a kromě billboardů počítá koalice také s kontaktní kampaní v ulicích, do níž by se měli zapojit senátoři, poslanci i dobrovolníci. Od února pak Spolu plánuje ostrou předvolební kampaň, ve které představí plány pro další období.
„Před třemi lety jsme se pustili do náročné práce s jasným cílem: vyvést Českou republiku z krize a z důsledků nezodpovědného vládnutí Andreje Babiše. Bezpečnostní, energetickou a ekonomickou krizi, které přišly později, jsme si v prosinci 2021 neuměli ani představit. Navzdory tomu všemu se nám ale podařilo zásadně stabilizovat veřejné finance, posílit energetickou bezpečnost, významně posílit obranu, zrychlit investice do infrastruktury, modernizovat vzdělávání a vrátit naší zemi respekt v zahraničí. To všechno je ve prospěch našich občanů a firem. Spolu děláme, co je třeba,“ shrnul sdělení kampaně v pondělí Fiala.
Po neúspěšných krajských volbách, které pro vládní koalici skončily debaklem a naopak drtivým vítězstvím hnutí ANO, mohli voliči u premiéra pozorovat změny. Před týdnem například komentoval výsledky Zlatého míče, ocenění pro nejlepšího fotbalistu sezóny, kterou obdržel španělský záložník Manchesteru City Rodri. Není to také dlouho, co zveřejnil své první video na platformě Tik Tok, na níž řada dalších politiků předvádí tanečky a vtípky, aby zaujala mladé voliče.