Z Liftaga do Grid.online: Nový start-up mění pravidla hry a místo dispečinku má algoritmy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Ondřej Krátký a Patrik Raš, bývalí lídři Liftaga, se po letech v přepravním byznysu pouštějí do nové výzvy s projektem Grid.online. Chtějí zásadně změnit fungování logistiky a místo plánování s měsíčními či ročními smlouvami nabízí model, kde kurýři a firmy fungují v reálném čase. A jejich plán má úspěch, teď získali od investorů zásadní investici 1,5 milionu eur, tedy přes 37,6 milionu korun.
"S Liftagem jsme museli několikrát inovovat, abychom přežili. Teď si chceme vytvořit vlastní trh a hrát podle vlastních pravidel,“ říká Krátký. V Grid Online se snaží propojit komerční dopravce s různými segmenty trhu tak, aby byli vytížení efektivněji. "Jeden kurýr neobsluhuje jen jednu firmu, ale několik odvětví. Dnešní městská infrastruktura je pod obrovským tlakem, depa a sklady jsou drahé, pracovní síla dochází. My umožňujeme firmám připojit se k naší síti a využít kapacity podle potřeby. Bez dlouhodobých smluv, v reálném čase," vysvětluje Krátký.
To vše probíhá přes automatizovaný systém bez nutnosti dispečinku. "U nás sedí 1,5 člověka, který neřídí provoz, ale vylepšuje systém. Vše je automatizované a probíhá přes API. Kurýři se připojí, nabídnou svou kapacitu a systém je přiřazuje k nejlepším zakázkám."
Zakladatelé Grid Online míří vysoko. Chtějí, aby se jejich model stal standardem nejen v Česku, ale i v zahraničí. "Pokud se nám podaří vymyslet globální disrupci logistiky z Česka, bude to velký úspěch. Musíme ale myslet ve velkém a vytvořit trh, který tu ještě není." Podle Patrika Raše je expanze logickým krokem: "Máme model, který lze aplikovat ve všech urbanizovaných zónách po světě. Teď je jen otázkou exekuce."
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.