Proč skončily ČSA: Tvrdík za všechno nemůže, během pandemie vláda nedala ani korunu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
České aerolinie v sobotu realizovaly poslední let pod označením OK a od neděle ukončily provoz samostatných letů. „Česká vláda během pandemie nedala do aerolinek ani korunu, zatímco ostatní státy Evropy peníze pumpovaly ve velkém,“ říká v rozhovoru Petr Kováč, expert na leteckou dopravu z poradenské společnosti EY.
Kdo za konec českého národního dopravce nese odpovědnost? „Vznikli agresivní dopravci s tlakem na cenu, Jaroslav Tvrdík za všechno nemůže, byl to spíš muž ve špatný čas na špatném místě,“ říká Kováč a dodává, že zas takový zájem o privatizaci českých aerolinek ve světě nebyl.
Existoval zájem ze strany Air France, ale to nevyšlo. Pro ČSA se situace dramaticky změnila i v momentě, kdy skončily lety do Ruska a na Ukrajinu.
Proč si Petr Kováč nekoupil letenku na poslední let ČSA z Paříže do Prahy? „Nenašel jsem dost důvodů letět jen z nostalgie,“ říká a tvrdí, že nostalgie je jedna věc, ale byznys musí řídit čísla.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.