Elektroauta v Praze ztratí výhody parkování, nejhorší je nejistota, dobré auto stojí už 320 tisíc, říká Peleška
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Z tématu elektro aut se stalo politikum, automobilový průmysl se stal nástroj voleb, říká dlouholetý ředitel tuzemského zastoupení automobilky Toyota Martin Peleška. Nejistota v automobilovém průmyslu, a především politická rozhodnutí komplikují byznys i chování spotřebitelů.
Vyhláška o parkování v Praze, která zvýhodňovala elektro auta, byla pro mnoho lidí důvod, proč si elektro pořídili a teď se bude rušit. Komplikovaná předvídatelnost komplikuje rozhodnutí, jaké auto si pořídit, dodává a tvrdí, že už dávno se neprodávají ty nejlevnější vozy, ale lidé chtějí především auta z vyšší střední třídy s doplňky.
Nová auta dnes jsou otázkou 300 tisíc, každý si může vybrat variantu, která mu vyhovuje, až 70 % procent lidí auta neřeší, potřebují mobilní prostředek, chtějí bezpečnost, kvalitu a uspokojilo jejich potřeby jako uživatele. Technologie je nezajímají, myslí si a chápe, že pro normálního člověka se stal automobilový trh nepřehledný.
Automobilky jsou podle Pelešky čím dál víc efektivní, a tak není problém vyrábět auta se spalovacími motory, elektro i auta na vodík. Mělo se před lety vymyslet stabilní prostředí, aby si lidé mohli přestárlá auta vyměnit za nové. Takový program prý funguje třeba v Rumunsku. Jak komplikuje tržní prostředí v jeho byznysu dotační politika států a EU?