Na Barrandovském mostě máme splněno, říká Hřib. „A teď hurá na poslední dvě etapy!“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Letos opravovaná část pražského Barrandovského mostu je opět průjezdná, auta se na most znovu dostanou také nájezdem z ulice K Barrandovu, řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Opravy začaly v květnu a další stavební etapy ještě budou následovat. „Na Barrandovském mostě máme SPLNĚNO! Dneškem končí veškerá dopravní omezení i na předpolích Barrandovského mostu,“ řekl bývalý primátor a radní pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) s tím, že doprava bude kompletně bez omezení ve čtvrtek ráno.
„Dnes v noci končí veškeré práce omezující dopravní provoz na Barrandovském mostě, včetně omezení na jeho předpolích,“ napsala na platformě X Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK). „V posledních hodinách silničáři už jen zajistí odstranění přenosného dopravního značení a převedení jízdního pruhu, kdy zruší přejezd na severní část mostu,“ doplnili silničáři.
Dnes v noci končí veškeré práce omezující dopravní provoz na Barrandovském mostě včetně omezení na jeho předpolích. V posledních hodinách silničáři už jen zajistí odstranění přenosného dopravního značení, a převedení jízdního pruhu, kdy zruší přejezd na severní část mostu. pic.twitter.com/q3wP05nkwb
— TSK Praha (@TSKPraha) September 13, 2023
„Rampa z ulice K Barrandovu a most jsou průjezdné, nyní probíhá odstranění objízdné trasy a od 3. září začínají práce na předpolích mostu,“ uvedla Lišková. Most se znovu otevřel v mírném předstihu, jeho zprůjezdnění TSK plánovala v noci na neděli. Otevření předcházely zátěžové zkoušky v noci z minulé středy na čtvrtek a ze čtvrtka na pátek. Na most při nich najelo šest naložených nákladních aut.
Hřib na sociální síti X (dříve Twitter) napsal, že ve středu končí veškerá dopravní omezení i na předpolích Barrandovského mostu. „Na Barrandovském mostě máme SPLNĚNO!“ uvedl v příspěvku a dodal: „V průběhu noci ještě silničáři odstraní přenosné dopravní značení a zruší přejezd na severní část mostu a od zítřka tady bude doprava bez omezení.“
Na Barrandovském mostě máme SPLNĚNO! 👍
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) September 13, 2023
Dneškem končí veškerá dopravní omezení i na předpolích Barrandovského mostu. V průběhu noci ještě silničáři odstraní přenosné dopravní značení a zruší přejezd na severní část mostu a od zítřka tady bude doprava bez omezení. 🚗
Děkuji… pic.twitter.com/FwXmmdtzRx
Letošní opravy mostu zahájili silničáři 15. května. Spolu s pracemi na rampě z ulice K Barrandovu zahrnovaly také opravu levé poloviny jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku. Dokončovací práce na předpolích na modřanské a smíchovské straně by měly skončit nejpozději do 15. září. Součástí budou úpravy povrchu v místě napojení silnice z ulice K Barrandovu na most, stavební úprava místa, kde se odděluje od mostu sjezd do Modřanské ulice, a napojení předpolí na most.
Řidiči se mohli na most vrátit už na začátku září po zatěžovací zkoušce, ale provoz byl zatím dále částečně omezen kvůli dokončovacím pracím.
Hřib v příspěvku poděkoval všem, kdo se na stavbě podíleli, včetně řidičů. „Můj největší dík ale patří vám řidičům, protože jste to odřídili skvěle! I když se totiž letos jednalo o nejnáročnější etapu, počet dopravních nehod se ve srovnání s 1. etapou snížil o pětinu. Nedošlo tak ani k žádnému kolapsu, jak někteří předpovídali,“ uvedl radní s tím, že dočišťovací práce se řidičů dotknou minimálně.
„A teď hurá na přípravu posledních dvou etap!“ doplnil. Rekonstrukce mostu je rozložena na několik let. V roce 2021 byla opravena spodní část mostu, tehdy ještě nemusela být omezena doprava. Loni začaly práce na horní části, poslední etapa oprav by mohla podle plánů skončit v roce 2025.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.
čtk,