UMĚLÁ INTELIGENCE A REKLAMA

Aplikace přinutí diváky zhlédnout reklamu až do konce. Bude sledovat obličej

UMĚLÁ INTELIGENCE A REKLAMA
Aplikace přinutí diváky zhlédnout reklamu až do konce. Bude sledovat obličej

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

V době reklamních blokátorů totiž mnoho internetových firem bojuje s nízkými příjmy z inzerce. Firma Movie Pass, která za nízký poplatek nabízí vstupenky do kin, se rozhodla problém vyřešit po svém. Ke vstupenkám získáte přístup, až v momentě kdy shlédnete v mobilní aplikaci reklamy. Dohlížet na vás bude sama aplikace díky technologii na rozpoznání obličeje. Informuje o tom například The Independent.

„Je to způsob jak zabránit mezeře v našem modelu a vytvořit mnohem efektivnější systém,“ uvedl spoluzakladatel společnosti Stacey Spikes. Firma už nabízela několik vstupenek do kin měsíčně za 10$. Tento obchodní model, který musel být později zredukován na pouze 3 vstupenky měsíčně, se však neosvědčil, když firma v roce 2019 vyhlásila bankrot.

V roce 2021 však obnovila činnost a majitelé věří, že tentokrát bude úspěšnější. Nově díky technologii sledující vaší pozornost chce inzerentům zaručit, že jejich reklamu shlédnete celou. Do budoucna, také plánuje propojení přímo s inzerenty, kdy bude nabízet kredity za navštívení stránky inzerenta. „Když reklamu sleduji přehrává se, ale když se budu dívat jinam, zastaví se,“ popisuje fungování aplikace Spikes. K sledování pozornosti uživatele využívá kameru v mobilu a algoritmy sledující obličej uživatele.

Nejedná se o první využití technologie na rozpoznávání obličejů v reklamním průmyslu. V minulých letech používaly některé firmy kamery přímo v bilboardech, aby upravily reklamu na míru, podle demografických ukazatelů zákazníků v okolí. Nyní vás však aplikace donutí reklamu shlédnout celou.

, max

12. února 2022