NOVÉ LOGO

Univerzita Karlova představila nové logo. Vytvoření stylu stálo 425 tisíc korun

NOVÉ LOGO
Univerzita Karlova představila nové logo. Vytvoření stylu stálo 425 tisíc korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Univerzita Karlova představila své nové logo v podobě stylizované svatováclavské koruny doplněné nápisem s názvem školy, variantou je logo se zkratkou UK. Nové logo se bude využívat v propagačních materiálech školy. K reprezentačním účelům bude dál sloužit současné logo s vyobrazením historické pečeti. Vysoká škola to oznámila na svém webu. Nové logo univerzita odhalila v den zahájení akademického roku.

"S ohledem na potřebu moderní, efektivní a sjednocující primárně vnější komunikace Univerzity Karlovy (UK) zavádíme nově takzvaný Jednotný propagační vizuální styl UK, který doplňuje stávající grafickou prezentaci UK, jejíž použití je vhodné spíše pro více formální účely," uvedla škola. "Vzniká tak ucelený koncept prezentace, neboť Jednotný propagační vizuální styl UK lze pochopitelně kombinovat se stávajícími vizuály fakult a dalších součástí, včetně kombinovaného užití znaku UK," doplnila univerzita.

Současnou historickou pečeť bude na některých dokumentech nahrazovat stylizovaná svatováclavská korunka v červené barvě jakožto nejvýznamnější součást českých královských korunovačních klenotů. V novém propagačním logu je rovněž upravené písmo, kterým je vyvedený nápis s názvem instituce. Použitá je modrá barva a font, který svým patkovým zakončením liter odkazuje na písmo v reprezentačním logu školy a zároveň na gotickou tradici písma ze znaku UK. Nová konstrukce písma má umožnit bezchybnou čitelnost i v menších formátech.

Autorem nového propagačního vizuálního stylu je studio AUTORITY a jeho kreativní ředitel Jan Pilík, uvedl mluvčí vysoké školy Václav Hájek. Cena za vytvoření stylu podle něj byla zhruba 425 000 korun. Univerzita má k dispozici mimo jiné grafický manuál, šablony pro propagační linii svých 17 fakult, šablony pro webové rozhraní a sociální sítě a návrhy užití na propagačních předmětech, doplnil mluvčí.

"Primárním důvodem pro vznik propagačního vizuálního stylu byla zejména vizuální roztříštěnost Univerzity Karlovy. Na UK v současné době existuje několik stovek různých log, ať už vhodných k reprezentaci nebo propagaci, ovšem řada z nich je bez vazbu na Univerzitu Karlovu. Univerzita Karlova tak byla jednou z mála takto velkých institucí s mnoha dílčími součástmi, a to nejen v ČR, ale i v evropském kontextu, která neměla dosud rozumný jednotný komunikační brand," řekl prorektor Univerzity Karlovy Martin Vlach.

Propagační vizuální styl je primárně určený pro komunikaci směrem k uchazečům o studium, absolventům, studujícím a široké veřejnosti. Používat se bude například při prezentaci univerzity na veletrzích vzdělávání a propagačních a popularizačních akcích. Naopak historický znak bude používaný především pro formální komunikaci, tedy například na diplomech a na úřední korespondenci, informoval prorektor UK.

,

3. října 2023