Volkswagen loni zvýšil provozní zisk na rekordních 14,6 mld. eur

Volkswagen loni zvýšil provozní zisk na rekordních 14,6 mld. eur

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Provozní zisk německé skupiny Volkswagen se loni před odpisem jednorázových nákladů zvýšil o 14 procent na rekordních 14,6 miliardy eur (394,5 miliardy Kč). Automobilka tak potvrdila předběžné údaje zveřejněné na konci února. Všechny značky skupiny vykázaly pozitivní provozní výsledky, provozní zisk hlavní značky VW se ale snížil.

Automobilka uvedla, že se jí podařilo vyrovnat se s náklady na skandál s falšováním testů emisí a že jejím cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. Upozornila nicméně, že její hlavní automobilová divize má stále problémy. Provozní zisk hlavní značky VW klesl na 1,87 miliardy eur z 2,1 miliardy eur o rok dříve, hlavně kvůli vyšším nákladům na marketing v souvislosti s emisním skandálem a poklesem poptávky v Brazílii a na dalších důležitých trzích.

Tržby se loni zvýšily o 1,9 procenta na rekordních 217 miliard eur (5,9 bilionu Kč). Čistý zisk činil 5,14 miliardy eur po ztrátě 1,6 miliardy eur v roce 2015.

Automobilka loni dodala na trhy rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Ilustrační foto - Pixabay

„Můžete si být jisti, že uděláme vše, co je v našich silách, aby byl rok 2017 ještě lepší než rok 2016,“ uvedl generální ředitel Matthias Müller. V letošním roce plánuje Volkswagen zvýšit tržby o čtyři procenta. Očištěná provozní marže, tedy podíl očištěného provozního zisku na tržbách, se má pohybovat mezi šesti a sedmi procenty, loni činila 6,7 procenta. Automobilka chce rovněž překonat loňský rekord v prodeji.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnáním tvrdě zasáhly hospodářské výsledky firmy, která se propadla do ztráty.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

,

14. března 2017