Nejdůležitější zákazník Evropy

Nejdůležitější zákazník Evropy

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Jednání o budoucí obchodní dohodě mezi Londýnem a zbytkem Evropy váznou na mrtvých bodech, kdy se zbývající sedmadvacítka průběžně snaží školit Brity různými podmínkami typu úhrada rozvodového účtu v řádech desítek miliard liber potřebných na evropské dotace.

Eurostat teď přinesl zajímavou statistiku, která ukazuje, kdo je ve vnitřním obchodě v Evropské unii pro ostatní nejdůležitější zákazník. To znamená, o kolik nakupuje více jejich zboží než oni od něj. To se vyjadřuje deficitem obchodu uvnitř EU. Británie s deficitem 53 miliard euro za prvních sedm měsíců suverénně spolu s Francií s 52,7 miliardami vede nad ostatními o ligu.

Trojkou je Švédsko s pouhými osmi miliardami. Opakem, tedy dodavatelem, nikoliv zákazníkem, je Německo s obřím přebytkem 38,4 miliardy euro.

21. srpna 2017