Home Credit je letos v zisku 3,55 mld. Kč, před rokem měl ztrátu

Home Credit je letos v zisku 3,55 mld. Kč, před rokem měl ztrátu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Skupina Home Credit za tři čtvrtletí 2016 vytvořila čistý zisk 131,4 milionu eur (3,55 miliardy Kč), když o rok dříve vykázala ztrátu 60,7 milionu eur (1,64 miliardy Kč). K zisku přispělo podnikání v Rusku, Kazachstánu a nadále silné obchodní výsledky v Asii. Oznámila to dnes firma, která je součástí skupiny PPF a poskytuje spotřebitelské úvěry ve střední a východní Evropě, Asii a USA.

„Poté, co se nám podařilo upevnit svou pozici v Rusku a na začátku letošního roku jsme se tam vrátili do zisku, pokračoval pozitivní trend. Skupina je v současnosti silná a geograficky velmi dobře diverzifikovaná. V Rusku je transformace našeho podnikání z větší části dokončena, což dává dobré vyhlídky pro budoucí růst. Čína v posledním období zaznamenává rekordní prodeje a jako budoucí klíčový trh skupiny se stále více jeví Indie. I relativně mladé trhy v Indonésii a na Filipínách jsou podle mého názoru na správné cestě k dobrým výsledkům,“ komentoval výsledky generální ředitel Home Creditu Jiří Šmejc.

Objem půjček skupiny poskytnutých klientům na nákup spotřebního zboží za leden až září vzrostl meziročně o 77 procent na 7,66 miliardy eur (207 miliard Kč). Ve Vietnamu se objem poskytnutých úvěrů znovu více než zdvojnásobil, zatímco v Indonésii se ztrojnásobil a na Filipínách zpětinásobil. V Indii se tempo poskytování nových spotřebitelských půjček dále zrychlilo a jejich objem vzrostl během prvních devíti měsíců o téměř 150 procent meziročně. V Číně, která je největším asijským trhem Home Creditu, dosáhl růst 174 procent.

Celosvětová prodejní síť Home Creditu zahrnovala ke konci září více než 239.000 obchodních míst, z čehož 113.000 míst bylo v Asii. Skupina měla 16,8 milionu aktivních klientů proti 10,8 milionu ve stejném období minulého roku.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii. Působí v Česku, na Slovensku, v Rusku, Bělorusku, Kazachstánu, Číně, Indii, Indonésii, Vietnamu, USA a rozvíjí aktivity na Filipínách.

Majoritním vlastníkem (88,6 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Šmejcem.

28. listopadu 2016