Zpoplatněné zpravodajství

Facebook plánuje nový zpravodajský produkt. Za poplatek

Zpoplatněné zpravodajství
Facebook plánuje nový zpravodajský produkt. Za poplatek

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Sociální síť Facebook plánuje nabídnout nový produkt zaměřený na zpravodajství za předplatné. Jeho testování má začít v říjnu. Uvedl to server TheStreet s odvoláním na prohlášení šéfky týmu Facebooku pro spolupráci se zpravodajskými společnostmi Campbell Brownové.

Nová služba zřejmě umožní vydavatelům vytvořit platební bránu na facebookových Instant Articles, které nabízejí zpravodajským webům možnost pohodlněji sdílet články s uživateli facebooku. Pokud si bude chtít uživatel facebooku článek přečíst, bude naveden na domovskou stránku zpravodajského serveru. Jakmile si přečte více jak deset článků za měsíc, bude od něj platební brána vyžadovat, aby se stal předplatitelem.

Facebook tak reaguje na poptávku vydavatelských domů, které si přály další formu monetizace svého obsahu. Podle serveru The Verge je projekt údajně ještě ve fázi vývoje a není jasné, zda či kolik si populární sociální síť sebere z předplatného jako část výdělku. Testovací verze nové služby by měla přijít již letos v říjnu.

Sociální síť Facebook plánuje nabídnout nový produkt zaměřený na zpravodajství za předplatné - Shutterstock

Historie Facebooku sahá do roku 2004, kdy ho založil student Harvardovy univerzity Mark Zuckerberg se svými dvěma spolužáky jako místo pro setkávání spolužáků a učitelů z jeho školy na internetu. V září 2006 se Facebook otevřel všem. Na konci letošního prvního čtvrtletí měl Facebook 1,94 miliardy aktivních měsíčních uživatelů, o 17 procent více než před rokem.

, , vt

19. července 2017