Škoda Auto v říjnu meziročně dodala o 10,6 pct. více aut

Škoda Auto v říjnu meziročně dodala o 10,6 pct. více aut

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila v říjnu meziročně prodej o 10,6 procenta, prodala 97 900 automobilů. Je to o 9400 aut více než v říjnu loňského roku. Silný růst zaznamenala firma na evropském a čínském trhu. Roste také obliba modelu Rapid a Superb. Škoda prodejní výsledky zveřejnila ve čtvrtek v tiskové zprávě.

Na největším samostatném trhu Škody Auto, v Číně, vzrostly dodávky v říjnu meziročně o 21,3 procenta na 32 000 vozů. V loňském říjnu prodala automobilka v Číně o 5600 vozů méně, tedy 26 400 aut.

Nejprodávanějším modelem automobilky zůstává v říjnu tradičně Octavia, kterých se prodalo 38 300, meziročně o 3,6 procenta více. Druhým nejúspěšnějším modelem je Rapid, který předstihl Fabii, jež se ještě v září umístila na druhém místě. Modelu Rapid prodala Škodovka 19 200 kusů, meziročně byl zaznamenán růst o 37,4 procenta. Fabia je na třetím místě s 17 300 prodanými kusy a meziročním růstem 2,7 procenta.

Velký růst prodejů sleduje Škoda Auto i u modelu Superb, kterého se prodalo 12 200 kusů, což je meziročně o 58,3 procenta víc. Modelu Citigo prodala firma v říjnu 3600 kusů, meziročně o 28 procent více. Poslední model české automobilky, Yeti, si drží klesající tendenci prodejnosti. V říjnu se prodalo 7200 modelů Yeti, meziročně o 28,8 procenta méně.

Ilustrační foto - Wikimedia Commons/ Michel de Vries

„Škoda v říjnu plynule navázala na pozitivní vývoj odbytu v prvních třech čtvrtletích. Základem je silný růst značky na hlavních trzích v Číně a Evropě,“ řekl člen představenstva společnosti Werner Eichhorn.

V západní Evropě prodala automobilka v říjnu 35 400 vozů, meziročně o 4,2 procenta více. Ve stejném období loni prodala v západní Evropě 34 000 vozů, tedy o 1400 méně. V Německu zaznamenala Škoda růst o 3,9 procenta na 13 300 prodaných vozů, v Itálii vzrostly meziročně prodeje o 22,9 procenta, ve Švédsku o 20,7 procenta, v Řecku o 15,5 procenta, ve Francii o 5,5 procenta, ve Velké Británii o 6,7 procenta, v Rakousku o 10,1 procenta a ve Švýcarsku o 3,4 procenta.

Ve střední Evropě prodala firma v říjnu 15 800 vozů, meziročně o 6,7 procenta více. Na českém trhu se prodalo 7600 vozů, to je stejně jako v minulém roce. V Polsku to bylo 4800 vozů, meziročně o 17,9 procenta více.

Ve východní Evropě bez Ruska své zákazníky našlo 3300 vozů, meziročně o 10,7 procenta více. V Rusku firma drží stejný počet prodaných aut jako vloni, tedy 4600 vozů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Škoda Auto zaměstnává v českých závodech zhruba 27 000 lidí, z toho 2000 cizinců.

,

10. listopadu 2016