Agentura Zenith zlepšila odhad růstu globálních výdajů na reklamu

Agentura Zenith zlepšila odhad růstu globálních výdajů na reklamu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Mediální agentura Zenith zvýšila odhad letošního růstu celosvětových výdajů na reklamu, a to navzdory nejistotě vyvolané rozhodnutím Británie opustit Evropskou unii. Zenith nyní předpokládá, že výdaje letos stoupnou o 4,4 procenta. V červnu přitom jejich růst odhadovala na 4,1 procenta.

Za letošním růstem výdajů na reklamu budou podle Zenithu stát především prezidentské volby ve Spojených státech. Agentura zvýšila rovněž odhady růstu výdajů pro příští dva roky. V roce 2017 by výdaje měly stoupnout o 4,5 procenta a v roce 2018 by se měly zvýšit o 4,6 procenta. V obou případech jde o zlepšení o 0,2 procentního bodu oproti dřívější prognóze.

„Zlepšení výhledu odráží zejména překvapivě silný růst v USA, kde dobré podmínky na trhu práce povzbuzují spotřebitele ke zvyšování výdajů a inzerenti vedou ostřejší boj o pozice na rostoucím trhu,“ uvedla agentura Zenith. Upozornila rovněž, že inzerenti zatím reagují klidně na výsledek červnového referenda, ve kterém se Britové překvapivě vyslovili pro takzvaný brexit, tedy odchod Británie z EU.

Odhad letošního růstu výdajů na reklamu v Británii agentura snížila na 5,4 procenta z dříve předpokládaných 5,6 procenta. „Většina dopadů brexitu na britský trh s reklamou se projeví v dlouhém období,“ uvedla.

12. září 2016