Digitální komiksy

Jak vydělat na komiksové revoluci? Na Fundlift míří Nanits Universe

Digitální komiksy
Jak vydělat na komiksové revoluci? Na Fundlift míří Nanits Universe

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Komiksová revoluce je tu. Na Fundlift přichází platforma společnosti Nanits Universe, která mění pravidla vytváření a čtení digitálních komiksů. Poptává 3,5 milionu korun výměnou za 3leté konvertibilní certifikáty s úrokovou sazbou 10 % p.a.

„Zhruba před osmi lety jsem napsal scénář ke sci-fi filmu, ale zjistil jsem, že v našich podmínkách by byla jeho realizace neuskutečnitelná. Proto jsem hledal jiné médium, které by mi umožnilo vyprávět stejně velkolepě jako film a tím vznikl nápad na vlastní komiks,“ objasnil vznik společnosti Robert Kaločai, spoluzakladatel Nanits Universe.

Moderní komiksy se datují od 30. let minulého století, kdy je proslavily především Spojené státy americké se svým Supermanem. Od té doby procházely rozsáhlým vývojem a s érou digitalizace se postupně dostávají i na internetové a mobilní platformy, na které se nově začíná zaměřovat i Nanits Universe.

Nanits Universe vyvinul unikátní balíček nástrojů a služeb, který mění přístup k vytváření, vydávání a čtení digitálních komiksů. Tvůrci projektu reagují na problémy současného komiksového světa, kdy tisková data převedená do digitální podoby nepřinášejí nic nového a takové komiksy se stávají pro čtenáře méně zajímavými. Nanits Universe proto vytvořilo průkopnickou platformu s nástroji, které mění zážitek ze čtení komiksů i jejich tvorbu. Z komiksových děl jsou díky digitalizaci úplně odstraněné stránky, naopak přibyla hudba a prostorové efekty.

Tento projekt v minulém roce zvítězil v národním kole celosvětové soutěže kreativních startupů Creative Business Cup 2016 a v roce 2017 se umístil nejen v české soutěži Vodafone Nápad roku, ale i ve středoevropském kole Startup World Cup 2017.

„Díky jednoduchosti, intuitivnímu ovládání a mnohajazyčné podpoře je platforma Nanits Universe opravdu revolučním produktem s globálním potenciálem. Věřím, že čtenářský zážitek dokáže přilákat i ne-čtenáře komiksů a zároveň si na této platformě bude moct prakticky každý publikovat svůj vlastní příběh,“ dodává CEO Fundliftu Radek Musil.

Prostředky získané z emise na Fundliftu budou využity na rozvoj obchodních příležitostí, vylepšení softwarového řešení, marketing a rovněž rozvoj vlastního obsahu komiksu.

V současné době zatím trh digitálního komiksu nenabízí stejnou formu čtení ani vydávání, se kterou přichází Nanits Universe. Tento trh také není ve světě příliš obsazen, protože digitální komiksy zaujímají zhruba desetinu z celkových (tisk + digital) ročních tržeb ze světa komiksu. Například v USA v roce 2015 byl zisk z komiksového světa přes miliardu dolarů.

 

red

27. července 2017