V reklamě byl spoluzakladatel jako imigrant

Trumpovi fanoušci chtějí bojkot Budweiseru. Vadí jim reklama

V reklamě byl spoluzakladatel jako imigrant
Trumpovi fanoušci chtějí bojkot Budweiseru. Vadí jim reklama

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Fanoušci amerického prezidenta Donalda Trumpa volají po bojkotu piva Budweiser společnosti Anheuser-Busch InBev poté, co firma představila svůj reklamní spot pro nedělní finále Super Bowlu – finále ligy amerického fotbalu NFL. Reklama vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta, píše na svých internetových stránkách dailymail.co.uk.

Minutová reklama pivovarnického gigantu ukazuje cestu Adolphuse Busche z Německa do USA v roce 1857. Po příjezdu se setkal s nepřátelstvím a protipřistěhovaleckými náladami, lidé na ulici na něj pokřikovali a strkali do něj. Podle některých je to paralela se současným postojem vůči muslimským uprchlíkům. Anheuser-Busch ale ujišťuje, že reklama není odpovědí na imigrační změny Trumpovy vlády a není politická.

„Toto komerční sdělení ukazuje začátek cesty Budweiseru,“ uvedl v prohlášení viceprezident Anheuser-Busch Ricardo Marques. „A i když se odehrává v 19. století, je to příběh, o kterém věříme, že bude souznít s dnešní podnikavou generací – těmi, kteří nadále usilují o splnění svých snů.“ Firma také upozornila, že reklama byla vytvořena ještě před tím, než Trump podepsal dekret, který zakazuje cesty obyvatel několika muslimských zemí do USA a o který nyní Bílý dům vede spor s federálním soudcem.

Fanoušci Trumpa však o tvrzení firmy nejsou přesvědčeni a volají po bojkotu piva. Na twitteru se tak již objevil hashtag #boycottbudweiser.

Fanoušci amerického prezidenta Donalda Trumpa volají po bojkotu piva Budweiser kvůli reklamnímu spot pro nedělní finále Super Bowlu – finále ligy amerického fotbalu NFL. Reklama vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta - Ilustrační foto: Shutterstock

Ať už je politická nebo ne, bude reklama Budweiseru určitě drahá, upozornil server dailymail.co.uk. Podle listu New York Times spot v délce 30 vteřin vysílaný při dnešním Super Bowlu vyjde na pět milionů USD (125,2 milionu Kč). To znamená, že Anheuser-Busch zaplatí za svou reklamu deset milionů dolarů. Budweiser je letos již po osmadvacáté výhradním pivním inzerentem při Super Bowlu.

,

5. února 2017